Thursday, May 24, 2012

siswa berbakti

ARKIB : 23/05/2012

Siswa UIAM baik pulih PDK Felda Chegar Perah

MOHAMAD Shahrom Osman (tengah) bersama sebahagian penuntut UIAM dan keluarga angkat mereka semasa projek gotong-royong membaik pulih bangunan PDK sempena Projek Kembara Bakti Siswa di Felda Chegar Perah, Kuala Lipis, baru-baru ini.
KUALA LIPIS 22 Mei - Seramai 12 kanak-kanak orang kurang upaya (OKU) di pusat Pemulihan Dalam Komuniti (PDK) Felda Chegar Perah, di sini gembira apabila 60 penuntut Universiti Islam Antarabangsa (UIA) Gombak, Selangor membaik pulih pusat berkenaan bersama masyarakat peneroka, baru-baru ini.
Selain mengecat, penuntut Fakulti Kejuruteraan, Fakulti Pendidikan Kaunseling dan Fakulti Sains Sosial universiti itu turut melukis mural dan menyediakan ruang pembelajaran yang lebih menarik di bangunan PDK tersebut.
Projek itu dilaksanakan menerusi Program Kembara Bakti Siswa di bawah program kegiatan luar Pusat Tanggungjawab Sosial Universiti (Censerve) UIAM.
Program tersebut turut mendapat sokongan dan dijayakan bersama oleh Ahli Parlimen Lipis, Datuk Dr. Mohamad Shahrom Osman.
Hadir sama, Pengarah Pusat Tanggungjawab Sosial UIA, Martinelli Hashim; Pengurus Felda Chegar Perah, Tarmugi Abas dan Ketua Kampung Felda Chegar Perah, Sazali Abdul Wahab.
Pengarah Projek, Mohd. Hanis Mazlan berkata, usaha itu bertujuan memberi keselesaan dan menarik minat kanak-kanak OKU mengikuti pembelajaran dengan lebih seronok.
"Kami rasa terpanggil apabila diberitahu rancangan ini mampu membantu menaik taraf bangunan berkenaan agar lebih kondusif dan menarik," katanya.
Justeru itu, tambah Mohd. Hanis, sebagai penuntut yang bakal menjadi pemimpin masyarakat dalam semua bidang, komitmen terhadap golongan itu secara tidak langsung dapat menceriakan mereka untuk mengikuti pembelajaran dengan berkesan.

No comments:

Post a Comment