Tuesday, May 22, 2012

bantuan baiki rumah

ARKIB : 22/05/2012

RM500,000 baiki 100 rumah di Bera

Ismail Sabri Yaakob (dua dari kiri) menyampaikan baucar BR1M kepada penerima dalam kawasan Parlimen Bera di Kompleks Rakan Muda Bera, baru-baru ini.
BERA 21 Mei - Kerajaan memperuntukkan sebanyak RM500,000 bagi membaik pulih 100 rumah penduduk miskin di daerah ini di bawah Projek Nadi Kasih sepanjang tahun ini.
Ahli Parlimen Bera, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob berkata, setiap rumah akan menerima peruntukan RM5,000 bagi kerja membaik pulih termasuk menggantikan atap, dinding, tandas dan kerosakan lain yang difikirkan perlu.
Menurutnya, tahun lepas sebanyak 100 rumah penduduk di daerah ini telah dibaik pulih di bawah program yang sama.
"Kerajaan Barisan Nasional (BN) prihatin masalah rakyat dan program tersebut bertujuan membantu golongan terbabit mengatasi bebanan hidup mereka selain memberi kediaman lebih selesa," katanya.
Beliau berkata demikian pada majlis penyampaian Bantuan Rakyat 1Malaysia (BRIM) dan bantuan Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) kepada 800 penduduk kawasan Parlimen Bera di Kompleks Rakan Muda di sini baru-baru ini.
Mengulas lanjut, Ismail Sabri yang juga Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan berkata, usaha tersebut akan dilakukan secara berterusan berikutan kemungkinan masih terdapat penduduk yang tidak tersenarai atau terlepas pandang.
Beliau berharap semua pihak bekerjasama mengemaskini data sedia ada supaya mereka yang layak dapat menerima bantuan tersebut.

No comments:

Post a Comment