Wednesday, May 23, 2012

letong hilang

Misteri kehilangan Letong
Wartawan Sinar Harian
24 Mei 2012
Misteri kehilangan Letong
Nani menunjukkan foto Letong yang tidak pulang ke rumah dipercayai hilang sejak enam bulan lalu.
MARAN - “Dalam mimpi tiga hari lalu, Letong cakap dia mahu balik tapi tak lepas nak balik”.

Demikian kata seorang penduduk Kampung Orang Asli Batu 55 di sini, Nani Gel, 47, yang bingung dengan misteri kehilangan abangnya sejak enam bulan lalu.

Nani berkata, tiada sebarang petunjuk atau petanda ditemui bagi menjejaki abangnya itu, Letong, 53, yang juga sakit mental sejak berusia 18 tahun akibat demam panas.

Menurutnya, laporan polis dibuat di Ibu Pejabat Polis Daerah Maran pada 6 Disember 2011 namun misteri kehilangan Letong masih menjadi tanda tanya.

“Polis ada memberitahu bahawa mereka sudah mencari di hospital berdekatan sekiranya Letong ada menerima rawatan kerana mungkin dihantar oleh orang awam.

“Tiga hari lalu saya bermimpi, Letong berada di tepi longkang sebuah rumah kayu uzur dan bercakap mahu pulang tapi tidak lepas. “Saya rapat dengan Letong malah menjaganya sejak berusia 18 tahun dan ini merupakan kali pertama Letong hilang,” katanya kepada Sinar Harian.

Nani berkata, dia tidak pernah berputus asa menjejaki Letong dan sentiasa mencari abangnya itu di sekitar Felda Bukit Tajau, Kampung Kuala Sentul, Bandar Maran serta jalan menghala ke Mentakab.

Menurutnya, Letong kebiasaan akan keluar sendirian seawal jam 8 pagi dan akan pulang selewat jam 3 petang malah tidak pernah mengganggu orang lain.

“Firasat saya, Letong masih hidup dan jika ditakdirkan dia sudah tiada

No comments:

Post a Comment