Wednesday, April 18, 2012

bantuan sewa rumah

ARKIB : 18/04/2012

35 keluarga miskin dapat bantuan sewa rumah


Mohd. Zaili Besar (belakang, tengah) bergambar dengan sebahagian penerima bantuan sewa rumah di Kuantan, semalam.


KUANTAN 17 April - Sebanyak 35 buah keluarga miskin dari bandar ini menerima bantuan sewa rumah sebanyak RM124 sebulan selama setahun.
Bantuan melalui peruntukan daripada Kementerian Wilayah Persekutuan dan Kesejahteraan Bandar itu disampaikan oleh Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Panching, Mohd. Zaili Besar.
Mohd. Zaili berkata, beliau berharap bantuan yang diberikan ini sedikit sebanyak dapat membantu golongan miskin membayar sewa rumah mereka.
"Bantuan sewa rumah ini disalurkan kepada keluarga miskin tegar dan miskin yang menyewa agar mereka mempunyai tempat tinggal selesa," katanya ketika berucap pada Program Penyampaian Bantuan Sewa Rumah 'E-Kasih' Daerah Kuantan di sini hari ini.
Hadir sama, Yang Dipertua Majlis Perbandaran Kuantan (MPK), Datuk Zulkifli Yaacob.
Menurut beliau, bantuan ini juga diharap dapat membuka minda serta memotivasikan diri penerima supaya berusaha gigih untuk menambahkan pendapat isi rumah serta tidak mengharapkan bantuan kerajaan semata-mata.
Sementara itu, seorang penerima, Mohd. Ibrahim A. Bakar, 53, dari Kampung Lubok Puyu di sini berkata, dia berterima kasih kepada kerajaan kerana memilihnya untuk mendapat bantuan sewa rumah ini.
"Walaupun sedikit namun ia sedikit sebanyak dapat membantu saya mengurangkan kos sara hidup yang semakin meningkat," katanya yang mempunyai 11 orang anak.
Sementara itu, seorang ibu tunggal Faridah Rajah, 53, berkata, dia gembira kerana terpilih menerima bantuan ini yang secara tidak langsung dapat mengurangkan perbelanjaan keluarganya.
"Saya bersyukur dengan bantuan yang diberikan kerajaan ini. Diharap selepas ini ada lagi bantuan lain yang diberikan kepada golongan seperti saya ini," katanya.

No comments:

Post a Comment