Saturday, January 28, 2012

tak mau bedah

Tidak mahu bedah wajah
Wartawan Sinar Harian
28 Januari 2012
Tidak mahu bedah wajah
LIPIS, Pahang - Walaupun mendapat tawaran pembiayaan pembedahan dari pihak pengurusan Felda bagi membuang ketumbuhan yang ada di permukaan wajah, namun seorang wanita di sini nekad untuk tidak melakukannya.

Wanita tersebut, Norhaliza Mat Said, 35, berkata, sebelum ini dia pernah menjalani pembedahan sebanyak tiga kali untuk membuang ketumbuhan itu namun tidak berhasil.

Menurutnya, sepanjang tiga kali menjalani pembedahan tersebut keluarganya telah membelanjakan wang mencecah puluhan ribu ringgit bagi menanggung kos pembedahan terbabit.

“Saya mengalami masalah ketumbuhan di wajah ini, sejak lahir lagi dan menjalani tiga kali pembedahan untuk membuang lebihan isi yang tumbuh di muka.

“Walaupun begitu selang beberapa tahun lebihan isi tumbuh kembali dan wajah saya kembali kepada bentuk asal,” katanya ketika menerima kunjungan Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Padang Tengku, Datuk Abdul Rahman Mohamad sempena Program Sentuhan Akar Umbi (PSAU), di sini, kelmarin.

Dalam kunjungan tersebut Abdul Rahman turut menyampaikan sumbangan makanan kepada Norhaliza.

Hadir sama, Ketua Pergerakan Pemuda Umno Lipis, Abu Jimi Samat; Pengurus Felda Kechau 1, Kamal Kemon; Pegawai Seranta Felda, Syed Mohd Ali Faqeh Muqaddam Syed Mohd Al Baqir dan Pengerusi Gabungan Persatuan Wanita (GPW) Felda Kechau 1, Khalijah Ariffin.

Norhaliza berkata, walaupun mengalami masalah dari segi paras rupa namun dia bersyukur kerana dapat menjalani kehidupan normal seperti orang lain.

No comments:

Post a Comment