Saturday, January 28, 2012

maut

Peniaga maut nahas, motosikal dirempuh kereta
Wartawan Sinar Harian
29 Januari 2012
Maut
BERA – Seorang peniaga yang menunggang motosikal maut dirempuh sebuah kereta Proton Myvi apabila mangsa keluar simpang tanpa berhenti di Kilometer 2 Jalan Lama Triang - Bahau berdekatan Klinik Kesihatan Triang, petang kelmarin.
Ketua Polis Daerah, Deputi Suprintendan Mohd Zahid Mohd Noor berkata, mangsa, Tan Ken Cheng, 46, yang menunggang motosikal jenis Honda EX5 dipercayai keluar dari simpang tanpa berhenti terlebih dahulu menyebabkan dia dirempuh kuat serta diheret beberapa meter.
 
“Mangsa meninggal di tempat kejadian dipercayai cedera teruk di kepala. Bagaimanapun, pemandu kereta terbabit tidak mengalami sebarang kecederaan,” katanya.
 
Katanya, mangsa di bawa ke Hospital Sultan Haji Ahmad Shah (HoSHAS) Temerloh untuk dibedah siasat.
 
Mohd Zahid berkata, pengguna seharusnya lebih prihatin dengan peraturan lalu lintas supaya tidak berlaku kejadian yang tidak diingini seperti ini.
 
“Sepatutnya, pada setiap simpang keluar, pengguna mesti berhenti dahulu sebelum memastikan ia benar-benar selamat untuk keluar.
 
“Memandangkan kawasan ini mempunyai banyak simpang atau lorong kecil, pengguna perlu berhati-hati lebih-lebih kenderaan akan bergerak laju di jalan utama di sini,” katanya kepada Sinar Harian.

No comments:

Post a Comment