Tuesday, January 10, 2012

nahas

Dua beranak maut ketika ke sekolah
Wartawan Sinar Harian
January 10, 2012
Dua beranak maut ketika ke sekolah
KERDAU – Dua beranak maut selepas terbabit dalam kemalangan jalan raya dipercayai ketika seorang bapa menghantar anak perempuan­nya ke sebuah sekolah berhampiran kira-kira jam 8 pagi, semalam.

Ketua Polis Daerah Asisten Komisioner Mohd Nor Mansor berkata, mangsa yang mati dikenali Fauzil Harun, 56, seorang pesara dan anak perempuannya Nur Fatihah Fauzil 10, murid pendidikan khas orang kurang upaya (OKU) sebuah sekolah di sini.

Menurutnya, kemalangan berlaku apabila Fauzil menunggang motosikal dari arah Temerloh ke Jerantut dan apabila tiba di simpang Kampung Jenderak mangsa memperlahankan motosikal untuk membelok ke kanan.

“Ketika itu, datang sebuah Perodua Alza dari arah belakang dipandu lelaki gagal mengelak lalu merempuh motosikal dinaiki kedua-dua beranak itu mengakibatkan mereka tercampak di atas jalan bertentangan.

“Kedua-dua mangsa kemudian dirempuh pula sebuah kereta Honda dari arah Jerantut yang dipandu seorang lelaki.

“Akibat kecederaan parah di kepala, kedua-dua mangsa meninggal dunia di tempat kejadian­,” katanya kepada media semalam.

Mohd Nor berkata, kedua-dua pemandu kereta yang terlibat tidak mengalami sebarang kecederaan, pemandu kereta yang merempuh mangsa dari belakang ditahan bagi membantu siasatan di bawah Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987 kerana menyebabkan kemalangan maut.

Sementara itu, Mohd Nor menasihati penunggang motosikal yang menggunakan jalan Temerloh–Jerantut supaya sentiasa berhati-hati kerana kerap kali berlaku kemalangan maut di jalan berkenaan.

No comments:

Post a Comment