Monday, January 30, 2012

nak rampas triang

Barisan Nasional yakin rampas kembali DUN Triang

BERA 30 Jan. - Barisan Nasional (BN) yakin dapat merampas kembali kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Triang pada pilihan raya umum akan datang selepas banyak transformasi yang dibuat oleh kerajaan untuk membantu rakyat di kawasan itu.

Ahli Parlimen Bera, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob berkata, perubahan yang dibuat di peringkat nasional juga telah banyak membuka mata kaum Cina terutamanya transformasi ekonomi.

"Ini kerana ekonomi amat penting kepada kaum Cina. Pada pendapat saya kaum Cina melihat pada kemampuan kerajaan untuk menyediakan peluang ekonomi kepada mereka.

"Jadi apabila semua ini dilakukan oleh kerajaan, saya rasa ia akan mempengaruhi undi bukan sahaja di peringkat nasional tetapi juga di bandar-bandar kecil seperti di Triang," katanya pada sidang akhbar selepas Majlis Jamuan Tahun Baru Cina di Padang Sekolah Menengah Triang di sini semalam.

Ismail yang juga Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan berkata, banyak program yang disertai beliau terutama di Triang akhir-akhir ini menunjukkan respons baik daripada kaum tersebut.

"Malah yang menyertainya bukan bukan sahaja daripada golongan dewasa, golongan belia turut bersama kita dalam setiap program.

"Seperti program hari ini, pada mulanya saya jangka tidak seramai ini, tetapi apabila saya datang, tidak percaya ramai yang datang," katanya.

Beliau yakin jika momentum itu dapat dikekalkan dan tidak ada isu besar dimainkan, BN akan menguasai sepenuhnya DUN Triang.

No comments:

Post a Comment