Tuesday, January 17, 2012

bersih pantai

Mahasiswi Polisas gotong-royong bersihkan Pantai Batu Hitam


Sebahagian mahasiswi Kamsis al-Ghazali Polisas yang terlibat dalam gotong-royong membersihkan Pantai Batu Hitam di Kuantan, baru-baru ini.


KUANTAN 17 Jan. - Seramai 54 mahasiswi dan 17 felo Kamsis al-Ghazali Politeknik Sultan Haji Ahmad Shah (Polisas) bergotong-royong membersihkan persekitaran Pantai Batu Hitam di sini baru-baru ini.
Program itu turut mendapat kerjasama Majlis Perbandaran Kuantan (MPK) yang menyediakan beg plastik sampah, kereta sorong, bakul sampah dan penyapu.
Pengarah program, Mohd. Khaspi Kosnin berkata, aktiviti itu bertujuan memupuk semangat kerjasama, perpaduan dan berdaya saing dalam kalangan penuntut kamsis tersebut.
"Secara tidak langsung ia juga memberi kesedaran kepada mereka supaya sentiasa cintakan alam sekitar serta menjaga kebersihan persekitaran," katanya kepada pemberita di sini baru-baru ini.
Aktiviti yang bermula pada pukul 9 pagi itu berjaya mengumpulkan 35 beg sampah yang dikutip di persisiran pantai tersebut.
Seorang penuntut, Nurul Aishah Sajar, 19, menyifatkan aktiviti berkenaan memberi kesedaran padanya tentang tanggungjawab menjaga alam sekitar.

No comments:

Post a Comment