Friday, January 6, 2012

mati dengan gitar

Pemuda mati bersama gitar di resort

KUANTAN 6 Jan. - Seorang pemuda ditemui mati bersama gitar di badannya di sebuah resort di Pantai Batu Hitam dekat sini semalam.

Kok Kah Leong, 28, dari Taman Pandan Perdana, Kuala Lumpur ditemui kira-kira pukul 5 petang dalam keadaan kepalanya berbalut plastik dengan tiub disambung ke satu tong kecil dipercayai gas helium yang digunakan untuk menerbangkan belon panas.

Turut ditemui sekeping nota ditujukan kepada ibu bapanya berupa luahan perasaan mangsa yang keletihan dengan apa yang telah dilalui dan mahu berehat dengan aman sebelum memohon maaf di atas tindakannya itu.

Mangsa juga memberitahu dia menyukai tempat di mana dia menginap dan menggemari laut lalu meminta gitarnya dibakar bersama mayatnya sebelum abu itu ditabur ke laut di Pantai Timur.

Pemilik resort yang hanya mahu dikenali sebagai Wong berkata, dia terpaksa menggunakan kunci pendua untuk membuka bilik yang disewa Kah Leong.

"Dia mendaftar masuk ke resort ini pada 4 Januari lalu kira-kira pukul 4 petang dan sepatutnya keluar keesokannya pada pukul 12 tengah hari, tetapi dia tidak berbuat demikian menyebabkan saya pergi ke biliknya.

"Selepas tidak dijawab walaupun beberapa kali pintu bilik diketuk, saya mengambil kunci pendua lalu membukanya. Saya terkejut apabila mendapati dia terbaring dengan kepala diserkup plastik," katanya yang menghubungi polis berhubung kejadian itu.

Sementara itu Ketua Jabatan Siasatan Jenayah daerah, Deputi Supritendan Kamaruzzaman Jaafar berkata, pihak polis bergegas ke lokasi kejadian selepas menerima laporan itu.

"Siasatan awal mendapati tiada sebarang unsur jenayah dalam kejadian ini dan polis percaya mangsa membunuh diri," katanya.

No comments:

Post a Comment