Tuesday, December 20, 2011

francais

Bera lokasi kelima program Jelajah Francais


Orang ramai turut menikmati roti bakar dan kopi di gerai franchais Bangi Kopitiam pada Program Jelajah Francais Malaysia di Bera, Pahang, semalam.


BERA 20 Dis. - Program Jelajah Francais 1Malaysia memilih daerah ini sebagai lokasi kelima bagi menarik minat orang ramai khususnya golongan usahawan menceburi bidang francais.
Pengerusi Biro Ekonomi dan Pembangunan Usahawan Pemuda UMNO, Datuk Sohaimi Shahadan berkata, sebelum ini empat negeri telah diadakan program itu dan ia mendapat sambutan menggalakkan.
Menurut beliau, pemilihan daerah ini untuk program itu adalah bagi menarik golongan usahawan di pinggir bandar menyertai francais kerana ia memberi keuntungan kepada mereka.
"Alhamdulillah, program itu mendapat sambutan memberangsangkan di setiap lokasi yang dikunjungi.
"Selain itu, kita juga mendapat kerjasama daripada Persatuan Pedagang-pedagang Melayu Malaysia (Perdasama) dan Perbadanan Nasional Berhad (PNB) bagi menjayakan program itu," katanya kepada pemberita selepas perasmian program itu yang disempurnakan oleh Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob di Kompleks Rakan Muda di sini kelmarin.
Shohaimi berkata, antara pengisian program tersebut ialah memberi taklimat berkenaan pembiayaan francaisi kepada para peserta.
Menurutnya, jalinan kerjasama antara agensi kerajaan dan pertubuhan bukan kerajaan (NGO) berkaitan dengan bidang francais akan memudahkan peserta mendapat maklumat lebih jelas tentang perniagaan berkenaan.
"Saya berharap dengan adanya program itu ia dapat membantu kerajaan untuk mempromosikan peluang perniagaan francais secara menyeluruh yang risiko kegagalannya amat rendah," katanya.

No comments:

Post a Comment