Saturday, February 11, 2012

hadiah besar

Hadiah ‘besar’ menanti kaki pancing
Wartawan Sinar Harian
11 Februari 2012
Hadiah ‘besar’ menanti kaki pancing
KUANTAN – Sebanyak 800 kilogram ikan keli Afrika dilepaskan ke dalam Tasik Taman Bandar Indera Mahkota sempena pertandingan memancing Faizal Joran pada hari ini.

Bezanya kali, ikan keli yang dilepaskan Khamis lalu hanya bersaiz sederhana kerana ikan tersebut mengambil masa tiga bulan untuk membesar.

Penganjur utamanya, Ahmad Hamizan Mohd Din, 25, pelepasan ikan bersaiz sederhana itu dibuat kerana sebelum ini sudah 10 kali pihaknya melepaskan ikan keli dan patin di kolam tersebut dan percaya ikan-ikan berkenaan sudah mula membesar.

Dia yang ebih dikenali dengan nama Faizal dia berkata, berikutan itu dia membuat keputusan bahawa pemancing perlu menaikkan ikan yang sudah dilepaskan sejak tahun lalu.

“Pihak kami berpendapat setelah banyak kali melepaskan ikan yang bersaiz besar namun kali ini kami ingin membuat satu perubahan.

“Perubahan ini supaya ikan dapat membesar dalam tasik sebelum pertandingan akan datang,” katanya kepada Sinar Harian.

Katanya, hadiah lumayan iaitu wang tunai bernilai RM25,000 menunggu juara pertandingan, tempat kedua pula berpeluang membawa pulang wang tunai berjumlah RM8,000 dan tempat ketiga pula wang tunai RM4,000.

Selepas beberapa siri acara pertandingan Faizal Joran diadakan sejak tahun lepas, dia turut melakukan beberapa perubahan iaitu hadiah sagu hati merupakan wang tunai untuk mereka yang bertuah.

“Kami menggalakkan peserta hadir bersama keluarga untuk memeriahkan suasana pertandingan berlangsung kerana terdapat acara sampingan.

“Malah, peserta bertuah yang terawal mendaftarkan diri bakal menerima hadiah berupa t-shirt daripada pihak penganjur Faizal Joran,” katanya.

No comments:

Post a Comment