Thursday, June 21, 2012

rampas triang

Laporan Khas: BN berusaha rampas Triang
Wartawan Sinar Harian
20 Jun 2012
LAPORAN KHAS PAHANG MENJELANG PRU13
LAPORAN KHAS PAHANG MENJELANG PRU13
BERA – Majoriti pengundi mahu Barisan Nasional (BN) terus kekal menerajui kawasan Dewan Undangan Negeri (Dun) Guai dan Kemayan termasuk kerusi Parlimen Bera pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) nanti.
Malah, ada juga pengundi yang berharap berlakunya keajaiban di Dun Triang dengan kemenangan calon BN turut di kerusi ini.
Setiausaha Wanita Umno Bahagian Bera, Yusni Haron Shah berkata, selama lima penggal berturut-turut Dun Triang dikuasai oleh DAP dan kini sudah tiba masanya, kawasan itu ditadbir kuasa parti BN pula.
“Bukan sahaja BN yang sedang berusaha memasang strategi untuk merampas Triang tetapi juga pengundipengundi tidak sabar menunggu perubahan yang bakal dibawa BN ke Triang.
“Walaupun Triang maju tetapi itu adalah pembangunan yang dibawa oleh pelabur dengan keuntungan kepada pelabur dan peniaga sahaja,” katanya kepada Sinar Harian.
Yusni berkata, tidak kira siapa yang bakal menjadi lawan calon BN di kerusi itu kelak, jentera BN sudah bersedia untuk bertempur. Katanya, walaupun ada khabar angin mengatakan Adun Triang, Leong Ngah Ngah sedia berundur namun mereka tidak boleh memandang perkara itu remeh.
Menurutnya, pengaruh kuasa DAP sangat kuat pada ketika ini tetapi Umno bersama parti komponen BN yang lain akan saling bekerjasama bagi memastikan ia menjadi milik BN.
Sementara itu, Ketua Pemuda Umno Cawangan Bandar Triang, Abd Khalil Husin berkata, walaupun pengundi sedia maklum dengan personaliti Adun Triang, Leong Ngah Ngah yang berjiwa rakyat tetapi untuk masa depan rakyat, kerusi itu wajar dimiliki  BN.
“Apa yang diperhatikan, hanya apabila kerusi itu dipegang BN, kawasan itu sudah pasti akan mengalami pelbagai perubahan dan pembangunan untuk rakyat sebagaimana yang berlaku di dua kawasan DUN yang lain.
“Meskipun, beliau (Ngah Ngah) mempunyai hati berjiwa rakyat tetapi itu bukan jaminan untuk rakyat menerima pembangunan seiring dengan kawasan-kawasan di bawah kepimpinan BN,” katanya.
Abd Khalil berkata, sekiranya pengundi mahu perubahan untuk jangka masa yang panjang, BN adalah pilihan yang tepat dan ini sudah terbukti ia dilaksanakan di setiap kawasan DUN yang lain dalam Parlimen Bera ini.

No comments:

Post a Comment