Friday, June 1, 2012

helmet percuma

JKJR agih topi keledar percuma
Wartawan Sinar Harian
1 Jun 2012
BANDAR TEMERLOH - Jabatan Keselamatan Jalan Raya (JKJR) Pahang mengagihkan hampir 1,000 topi keledar kepada penunggang dan pembonceng motosikal tahun ini.

Pengarahnya, Mohd Zairasyahli Shah Zakaria berkata, jumlah itu akan ditingkatkan lagi pada baki tahun ini dengan anggaran dapat mencapaiatau melebihi edaran tahun  lalu iaitu melebihi 4,000 topi keledar.Menurutnya, ia adalah sasaran jabatan dalam usaha mempelbagaikan kempen keselamatan jalan raya kepada orang ramai di negeri ini.

“Selain topi keledar, JKJR turut mengedarkan risalah keselamatan jalan raya dan baju pantulan cahaya kepada  penunggang dan pembonceng motosikal,” katanya. Beliau berkata demikian kepada media semasa program kempen keselamatan jalan raya di Kilometer 4, Jalan Temerloh-Mentakab, dekat Taman Chengal, di sini, semalam.

Program  anjuran bersama Allianz General Insurance Company (Malaysia) Berhad dan turut mendapat kerjasama Jabatan Pengangkutan Jalan  (JPJ) serta Polis Diraja Malaysia (PDRM). Turut hadir, Pengurus Kawasan Pantai Timur Allianz Insurance, Tay Tam Huat. Dalam program semalam, JKJR mengedar 1,500 risalah dan 50 topi keledar serta 50 baju pantulan cahaya.

Allianz turut mengedarkan 50 topi keledar, 15 kerusi keselamatan kanak-kanak dan risalah serta  elekat keselamatan jalan raya.

Tam Huat berkata, program itu adalah sebahagian tanggungjawab sosial (CSR) syarikat kepada masyarakat.  Menurutnya, program itu  bermula Julai tahun lalu di seluruh negara dengan pengedaran 550 unit topi  keledar.

“Program pada hari ini adalah yang ke-11 untuk tahun ini dan akan diteruskan di kawasan lain selepas ini,” katanya.

No comments:

Post a Comment