Sunday, March 11, 2012

rampas triang

Ismail Sabri: BN Bera perlu kerja lebih kuat untuk tawan semula DUN Triang

12 Mac 2012
Ismail Sabri: BN Bera perlu kerja lebih kuat untuk tawan semula DUN Triang
BERA - Parti komponen Barisan Nasional (BN) kawasan Bera perlu bekerja lebih keras mendekati rakyat dan mengetepikan hal remeh bagi menawan semula kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Triang pada pilihan raya umum akan datang.
Anggota Parlimen Bera Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob berkata BN Bera perlu merampas kerusi DUN itu yang telah dipegang DAP selama lima penggal.
"BN tidak kira siapa calon pembangkang, matlamat kita merampas kembali kerusi itu.
Saya yakin jika semua komponen BN terdiri daripada Umno, MCA, Gerakan, MIC bersepadu kita boleh menang.
"DUN Triang 70 peratus pengundi Cina, 24 peratus Melayu dan baki lain lain tidak menjadi halangan untuk BN menang jika semua anggota bersatu dan bekerja keras sekali gus merampas semula kerusi DUN Triang itu," katanya.
Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan itu berkata demikian ketika berucap merasmikan kursus ejen mengundi kepada 400 anggota jentera pilihan raya komponen BN di Kompleks Rakan Muda, di sini semalam.
Ismail Sabri berkata BN Bera harus mengambil peluang daripada peningkatan sokongan pengundi kepada kerajaan BN untuk menawan semula DUN Triang.
"Walaupun sebahagian besar rakyat kawasan Triang berketurunan Cina, namun sokongan mereka terhadap BN kini semakin meningkat, lebih-lebih lagi apabila kerajaan berjaya membuktikan kaedaan ekonomi negara yang semakin stabil. Perubahan serta sokongan masyrakat Cina terhadap BN  telah dapat diterjemahkan apabila semakin ramai masyarakat tersebut mengikuti ceramah, penerangan serta dailog yang dianjurkan BN sejak akhir-akhir ini yang mendapat sambutan," katanya. - Bernama

No comments:

Post a Comment