Saturday, March 10, 2012

masih pakai titi

Rombongan pengantin guna titi
ROSILAWATI ROSEDI
11 Mac 2012
Titi
KUANTAN - Hari bersejarah buat pasangan pengantin baru, Nuraifidah Abdullah, 25 dan Hafiz Hakim Hakim Hassan, 26 di Kampung Sungai Darat di sini sedikit terjejas semalam berikutan kawasan rumah mereka dikelilingi air akibat masalah longkang yang tidak dapat menampung aliran air sejak tiga minggu lalu,
Kira-kira 2,000 tetamu di Kampung Sungai Karang Darat di sini terpaksa menempuh kesulitan meniti jamban kayu sementara lebih 12 meter yang dibina semalam.

Abang pengantin, Zulkifli Abdullah, 29 berkata, jambatan sementara itu terpaksa dibina bagi memastikan tetamu dapat menghadiri kenduri perkahwinan adiknya walaupun mungkin dalam suasana kurang selesa.

Menurutnya, dia dan penduduk sekitar membantu menyiapkan jambatan kayu itu lebih dua jam.

“Nak tak nak kami terpaksa bina jambatan ini untuk memastikan tetamu dapat pergi walaupun kenduri ini juga terpaksa beralih ke rumah saudara-mara berhampiran.

“Bagi penduduk kampung ini, mungkin faham dengan situasi yang dialami namun ini saja alternatif terbaik untuk atasi masalah ini,” katanya.

Tinjauan Sinar Harian mendapati tetamu terpaksa menunggu giliran untuk meniti jambatan tersebut.

Laporan Sinar Harian semalam menyiarkan keresahan 20 pemilik rumah di kampung terbabit kerana longkang dari perumahan baru tidak dapat menampung aliran yang mengakibatkan kawasan rumah mereka digenangi air.

Ia menyebabkan bau busuk terhasil daripada longkang tersebut dan tampah parah, air akan memasuki ruang tamu beberapa buah rumah selepas hujan selain menyukarkan perjalanan keluar masuk penghuni rumah.

No comments:

Post a Comment