Sunday, March 11, 2012

mau roboh bangunan

Bangunan terbiar perlu diroboh
ZAIRUL AFIZA HAMZAH
12 Mac 2012
Bangunan terbiar perlu diroboh
TEMERLOH - Bangunan terbiar berdekatan belakang bangunan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) dekat sini, perlu dirobohkan ekoran mengundang pelbagai kesan negatif.
Kakitangan swasta, Hairudin Mohd Ali, 27, berkata, bangunan yang terletak berdekatan dengan Dewan Tun Razak itu juga dipercayai kuarters lama yang kini sudah tidak berpenghuni.
Menurutnya, apa yang lebih membimbangkan, kawasan tersebut juga dipenuhi semak samun sekali gus menjadi habitat serangga berbisa.
“Lokasi ini sering jadi tumpuan orang ramai memandangkan ia terletak berdekatan dengan dewan utama. Selain mencacatkan pemandangan, orang ramai bimbang sekiranya diserang haiwan berbisa seperti ular,” katanya.
Hairudin berkata, orang ramai mencadangkan supaya bangunan tersebut dirobohkan dan kawasan lapang itu dijadikan sebagai kawasan letak kereta.
“Daripada terbiar begitu sahaja, adalah lebih baik sekiranya kuarters lama tersebut dirobohkan dan tapak bangunan lama itu dijadikan kawasan letak kenderaan. Lagipun, sekiranya terdapat program di dewan utama itu, masalah parkir kerapkali menjadi isu utama kerana ketiadaan tempat untuk meletakkan kenderaan,” katanya.
Dia berkata, orang ramai minta pihak bertanggungjawab supaya memantau keadaan di situ dan memastikan bangunan terbiar itu diambil tindakan segera demi kebaikan bersama.

No comments:

Post a Comment