Thursday, March 22, 2012

eksiden

Dua maut, seorang parah
Wartawan Sinar Harian
22 Mac 2012
Dua maut, seorang parah
TRIANG – Dua maut dan seorang cedera parah apabila kereta dinaiki tujuh sekeluarga terbabas lalu melanggar sebatang pokok di Kilometer 34 Jalan Temerloh – Bahau, awal pagi semalam.
Ketua Polis Daerah, Deputi Superintendan Mohd Zahid Mohd Noor berkata, kejadian berlaku pada jam 12.05 pagi semasa keluarga itu menaiki sebuah kereta jenis Proton Iswara dalam perjalanan dari arah Bahau ke Paloh Hinai, Pekan.
Menurutnya, kereta itu dipercayai dipandu laju sebelum hilang kawalan lalu melanggar sebatang pokok di sebelah kanan jalan menyebabkan dua penumpang mati di tempat kejadian kerana mengalami kecederaan parah di bahagian kepala dan badan.
Mereka dikenali sebagai Sadan Pendek, 36 dan Subia Lidin, 12, yang beralamat di Kampung Runchang, Pekan.
“Sementara itu, pemandu, Kassim Law, 20, kritikal berikutan mengalami kecederaan parah di bahagian, kaki, muka serta badan dan kini dirawat di Hospital Sultan Haji Ahmad Shah (Hoshas).
“Penumpang lain pula cedera ringan dan masih menerima rawatan di hospital sama. Keadaan mereka dilaporkan stabil,” katanya kepada Sinar Harian, semalam.
Mereka yang cedera ialah Rosnani Lidin, 15; Adila Adi, 16; Rosnita Lidin, 13 dan Kitie Mail, 13.
Mohd Zahid berkata, kes disiasat di bawah Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan (APJ) 1987.
Sementara itu, Pegawai Operasi Kanan II, Balai Bomba dan Penyelamat Triang, Zamri Sidek berkata, tugas menyelamat dan mengeluarkan mangsa tersepit mengambil masa lebih kurang 15 minit.
Menurutnya, seramai tujuh anggota bergegas ke tempat kejadian apabila menerima panggilan orang awam.
Menurutnya, anggota terbabit terpaksa menggunakan peralatan menyelam

No comments:

Post a Comment