Friday, November 4, 2011

ziarah pemimpin

Ziarah Mesra dekati penduduk

Oleh ZAMZURINA AHMAD
zamzurina.ahmad@utusan.com.my

BERA 3 Nov. - Sebanyak sebelas penduduk di Felda Purun di sini menerima sumbangan daripada Ahli Parlimen Bera, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob melalui program Ziarah Mesra Rumah ke Rumah, baru-baru ini.

Melalui program tersebut, penduduk terpilih menerima sumbangan berdasarkan keperluan mereka seperti kerusi roda, makanan dan wang tunai.

Menurut Ismail Sabri, program berkenaan merupakan aktiviti mingguan yang dilakukan di sekitar kawasannya bagi tujuan mengurangkan beban penduduk, khususnya golongan kurang berkemampuan.

"Setiap minggu saya akan menziarahi penduduk di kawasan sekitar terutama di tanah rancangan Felda bagi mendekati dan mendengar masalah yang mereka hadapi.

"Sasaran program kali ini ialah warga emas, pesakit kronik dan golongan tidak berkemampuan," katanya kepada Utusan Malaysia di sini, baru-baru ini.

Tambahnya, sumbangan yang disalurkan berdasarkan keperluan atau penyakit yang dialami oleh mereka.

Sementara itu, menurut salah seorang penerima bantuan, Halimah Maridin, 80, dia yang lumpuh separuh badan terharu apabila menerima kunjungan tersebut.

"Terima kasih kepada beliau yang sudi berkunjung ke rumah saya dengan membawa sebuah kerusi roda untuk kegunaan saya.

"Saya bersyukur teramat sangat kerana dengan kerusi roda ini, saya akan dapat bergerak dengan mudah," katanya sambil menitiskan air mata.

Bagi Syed Fadhil Syed Yassin, 74, keprihatinan kerajaan benarbenar membuatkannya terharu dan rasa dihargai.

"Saya gembira dengan kehadiran beliau. Terima kasih banyakbanyak kerana berkunjung ke rumah untuk menziarah saya yang kini sakit," katanya yang menghidap penyakit angin ahmar.
TAJUK-TAJUK BERITA LAIN:

No comments:

Post a Comment