Friday, November 4, 2011

ada gajah putih kat temerloh

Rumah kedai jadi 'gajah putih'


Bangunan kedai tiga unit ini siap dibina tiga tahun lalu tetapi sehingga kini masih belum beroperasi.


SAYA mewakili penduduk Kampung Tan Sri Yahya, Temerloh ingin meminta penjelasan daripada pihak berwajib mengenai sederet bangunan kedai tiga unit yang telah siap, tetapi belum digunakan.
Bangunan itu siap pada Julai 2009 dan sehingga kini ia masih belum diserahkan untuk diguna pakai oleh mereka yang layak.
Difahamkan sebelum pembinaan bangunan itu, ia diletakkan di bawah Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung (JKKK) Tan Sri Yahya namun selepas siap, ia diletakkan pula di bawah JKKK Paya Keladan.
Saya bersama penduduk kampung ini tidak kisah ia diletakkan di bawah JKKK mana pun, tetapi menjadi persoalan bilakah bangunan kedai tersebut mahu diserahkan.
Sudah semestinya apabila bangunan itu siap, tentunya para peniaga kecil yang menyewa di situ ingin membuka perniagaan mereka secepat mungkin.
Selain itu, masalah lain timbul terhadap bangunan itu seperti tidak mempunyai meter bekalan air serta keadaan semak berikutan tiada pihak yang menjaga kawasan tersebut.
Jika dibiarkan bangunan yang terletak di laluan utama Temerloh-Jerantut itu pasti akan menjadi usang dan orang ramai akan dapat melihat persekitaran bangunan kedai berkenaan.
Sekiranya semak-samun itu dibiarkan, ia boleh menjadi kawasan pembiakan binatang berbisa seperti ular, lipan dan kala jengking.
TAJUK-TAJUK BERITA LAIN:

No comments:

Post a Comment