Friday, September 28, 2012

kad diskaun

ARKIB : 28/09/2012

Kad diskaun ringankan bebanan

Nazratul Izzana Ishak (kiri) dan rakannya menunjukkan Kad Diskaun Siswa 1Malaysia (KDS1M) yang boleh digunakan di 75 premis termasuk di Restoran KFC di Kuantan, kelmarin.
KUANTAN 27 Sept. - Rata-rata mahasiswa yang menerima Kad Diskaun Siswa 1Malaysia (KDS1M) gembira kerana dapat mengunakan kemudahan kad diskaun ini di 75 premis perniagaan di seluruh negeri ini.
Kesemua mereka yang ditemui bersyukur kerana kad diskaun tersebut boleh digunakan dalam pelbagai segmen seperti buku, pakaian sukan, kesihatan, cermin mata, pengangkutan, makanan, produk teknologi maklumat dan peruncitan.
Bagi Nazratul Izzana Ishak, 20, dari Fakulti Kejuruteraan Awam dan Sumber Alam, Universiti Malaysia Pahang (UMP) berkata, dia bersyukur dengan penerimaan kad tersebut yang pastinya dapat meringankan bebannya untuk mengikuti pengajian di universiti.
"Saya akan menggunakan kad ini dengan sebaik mungkin seperti membeli peralatan seperti kertas, pen dan buku rujukan yang sebelum ini memerlukan perbelanjaan yang tinggi.
"Sudah tentu KADS1M ini dapat meringankan beban saya serta ibu bapa melalui potongan harga yang ditawarkan ke atas barangan terbabit," katanya di sini semalam.
Ahmad Faiz Ibrahim, 21, dari Fakulti Sains dan Teknologi Industri UMP berkata, dia baru mengunakan kad ini sekali dan amat berguna bagi meringankan beban ketika sedang belajar ini.
"Saya akan guna kad ini lebih kepada untuk membeli barang yang diperlukan seperti buku dan peralatan belajar, selain barang-barang keperluan harian.
"Selain itu, saya juga akan gunakan untuk mendapat diskaun bagi pembelian tiket pulang ke kampung di Kuala Terengganu," katanya.
Menurut Nurul Fahana Abdul Fattahm, 23, dari Fakulti Kejuruteraan Kimia, KADS1M merupakan satu program kerajaan yang baik, ia merupakan kesinambungan kepada Baucar Buku 1Malaysia yang telah tamat tempoh beberapa bulan lalu.
"Kedua-dua program ini amat melegakan kami para mahasiswa, apatah lagi dengan KADS1M, saya yang sering pulang ke kampung di Kertih, Terengganu boleh mendapatkan potongan harga tiket," katanya.
Pelajar Fakulti Teknologi UMP, Qamaruddin Mohd. Fauzi berharap lebih banyak premis perniagaan boleh menerima kad diskaun ini bagi mengurangkan bebanan pelajar.

No comments:

Post a Comment