Tuesday, August 7, 2012

uitm berusaha tambah penginapan

ARKIB : 01/08/2012
Share on facebook Share on twitter Share on email Share on print More Sharing Services 3
UiTM sentiasa berusaha atasi masalah tempat tinggal pelajar di Jengka
ALFINA BAKAR
Pengarah, Jabatan Komunikasi Korporat, UiTM

TERLEBIH dahulu pihak pengurusan Universiti Teknologi Mara (UiTM) mengucapkan ribuan terima kasih kepada pengadu, Insan Kecewa, Bandar Pusat Jengka yang menyentuh berkaitan Sewa rumah pelajar UiTM mahal dalam ruangan ini bertarikh 16 Julai 2012.

Untuk pengetahuan, luahan pengadu juga turut dirasai oleh sebahagian kakitangan UiTM Pahang dan juga keseluruhan pelajar lain yang menyewa di beberapa taman perumahan sekitar Bandar Tun Abdul Razak, Jengka.

Bagaimanapun pihak pengurusan UiTM amat prihatin dengan masalah dihadapi dan langkah proaktif telah dan akan diusahakan, antaranya:-

l Pembinaan bangunan asrama yang dapat menampung seramai 4,000 pelajar yang dijangka akan bermula pada akhir tahun ini.

l Penyelesaian jangka masa terdekat, pihak pengurusan UiTM telah mendapat kelulusan untuk membuat pajakan Kompleks Sukan MSN yang terletak di hadapan kampus UiTM Pahang yang boleh menampung seramai 500 pelajar.

l Mendapat kerjasama Majlis Ugama Islam Pahang (MUIP) untuk menyewakan bangunan yang dibeli oleh mereka di Bandar Tun Abdul Razak Jengka kepada pelajar UiTM dengan kadar yang amat berpatutan.

l Berkomunikasi dengan masyarakat setempat bagi mendapatkan kerjasama mereka berkaitan dengan kadar sewa rumah.

Kepada pengadu, pihak Pengurusan UiTM mengharapkan penjelasan dan langkah jangka pendek dan jangka panjang yang telah dan akan diambil oleh UiTM dengan sendirinya menggambarkan bahawa UiTM amat mengambil berat akan masalah serta keluhan pelajarnya.

No comments:

Post a Comment