Tuesday, August 2, 2011

salah tebuk da

Penyamun salah tebuk lubang dinding

KUANTAN 2 Ogos - Dua lelaki yang cuba memecah masuk ke bilik kebal Majlis Ugama Islam dam Adat Resam Melayu Pahang (MUIP) di sini, semalam, untuk merompak barangan pajakan terpaksa berputih mata apabila tersilap menebuk lubang dinding.

Kejadian disedari seorang kakitangan MUIP berusia 38 tahun yang baru tiba di pejabat untuk memulakan tugas kira-kira pukul 7.22 pagi.

Pegawai Turus Urusetia Jabatan Siasatan Jenayah negeri, Asisten Supritendan Noor Asyikin Shamsuri berkata, ketika sampai di pejabat, kakitangan terbabit terkejut mendapati pintu ke bilik mesyuarat terkopak.

"Kakitangan berkenaan mendapati satu lubang ditebuk dari dalam bilik tetamu untuk ke bilik kebal namun suspek tersilap apabila tebukan dinding itu menuju ke bilik lain.

"Kita percaya suspek tersalah tebuk laluan untuk ke bilik kebal Ar-Rahnu," katanya ketika ditemui di Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) di sini hari ini.

Bagaimanapun kata Noor Asyikin, tiada sebarang kecurian berlaku melainkan kerosakan dinding dan pintu akibat kesan tebukan dan dikopak.

Tambahnya, siasatan awal melalui rakaman kamera litar tertutup (CCTV) mendapati, dua suspek lelaki yang memakai penutup kepala dan bersarung tangan dilihat berlegar-legar di dalam bangunan tersebut.

"Kita masih menjalankan siasatan dan kedua-dua suspek itu sedang dikenal pasti dan diburu polis," katanya.

Sehubungan itu, beliau mengingatkan pemilik premis lain yang mempunyai peti besi supaya mengambil langkah kawalan lebih ketat dan sentiasa berwaspada terutama pada hujung minggu.

No comments:

Post a Comment