Thursday, July 28, 2011

telefon ptg

Telefon PTG Kuantan tidak pernah dijawab

PT8527, Kuantan

Saudara Pengarang,
SAYA merupakan salah seorang pemilik tanah di bandar Kuantan yang sering berurusan di Pejabat Tanah dan Galian (PTG), Kuantan.

Bagaimanapun, sejak akhirakhir ini, saya amat kecewa dengan perkhidmatan PTG Kuantan yang dianggap gagal memuaskan hati pelanggannya.

Apa yang menghairankan, saya berkali-kali membuat panggilan telefon tetapi tidak pernah dijawab.

Jawapan daripada operator automatik mengatakan talian sibuk.

Dalam tempoh lima hari berturut-turut pada minggu lalu, saya membuat panggilan ke nombor 09-5722334 dan 09-5722140 untuk pertanyaan permohonan pindah milik tanah saya kepada isteri saya.

Untuk makluman, saya terpaksa menunggu selama lapan bulan untuk melakukan pindah milik tanah (bagi pajakan 60 tahun), tetapi tidak pernah selesai atas sebab-sebab yang disebut di atas.

Kalau begini, bagaimana hendak merealisasikan slogan rakyat diutamakan dan mencapai Wawasan 2020?

No comments:

Post a Comment