Thursday, July 28, 2011

bumbung


Ganti segera bumbung lutsinar

Mohd. Darus menunjukkan keadaan bumbung lutsinar laluan pejalan kaki ke Bazar Muadzam Shah yang kebanyakannya

Saudara Pengarang,
ORANG ramai yang melalui laluan pejalan kaki ke Bazar Muadzam Shah di sini pastinya merungut apabila melihat bumbung lutsinar di laluan itu kebanyakannya telah tercabut.

Laluan pejalan kaki yang menghubungkan Bazar Madzam Shah dengan Stesen Bas Muadzam Shah memerlukan perhatian dan tindakan segera.

Majlis Daerah Rompin (MDR) yang bertanggungjawab menyediakan kemudahan itu kepada orang ramai digesa membaiki segera bumbung tersebut kerana ia mengundang bahaya kepada orang awam.

Struktur bentuk bumbung lut sinar yang ringan dan nipis menyebabkan ia mudah diterbangkan angin sehingga boleh membahayakan nyawa orang ramai yang melalui kawasan sejauh 100 meter itu untuk ke bazar dan stesen bas.

Kami meminta MDR menggantikannya dengan bumbung yang lebih tahan bagi mengelakkan sebarang kejadian tidak diingini berlaku.

Disebabkan keadaan bumbung lutsinar itu yang sebahagiannya pecah, kawasan tersebut mudah dimasuki air ketika hujan hingga menyebabkan laluan pejalan kaki itu menjadi licin sehingga boleh menyebabkan orang ramai tergelincir.

MOHD. DARUS YAAKUB,

Muadzam Shah

No comments:

Post a Comment