Saturday, July 30, 2011

anak kerdau


Anak Kerdau disaran sertai Ankad

Khairul Nizam Abdul Samad (barisan ketiga, tiga dari kiri) bersama guru dan pelajar di SK Paya Ara, Temerloh, baru-baru ini.

TEMERLOH 30 Julai - Anak Jati Kerdau di sini, digalakkan menyertai Jawatankuasa Penaja Pertubuhan Anak-anak Kerdau (Ankad) untuk bersama-sama mencurah bakti serta membangunkan kampung masing-masing.

Pengerusi jawatankuasa penajanya, Khairul Nizam Abdul Samad berkata, mereka yang ingin mendaftar sebagai ahli boleh berbuat demikian dengan melayari laman sosial Facebook pertubuhan itu.

Katanya, setakat ini 420 orang sudah mendaftar dan berharap jumlah tersebut akan bertambah bagi membolehkan pertubuhan itu melaksanakan pelbagai program kemasyarakatan dan khidmat sosial.

"Pertubuhan itu diwujudkan bagi memberi peluang untuk mereka mencurah bakti kepada masyarakat Kerdau kerana memiliki pelbagai ilmu serta kemahiran dalam bidang masing-masing. Bukan itu sahaja penduduk yang berhijrah boleh juga menyertainya," katanya.

Beliau berkata demikian selepas mengadakan program motivasi kepada calon Ujian Pencapaian Sekolah Rendah bagi tiga sekolah rendah (SK) iaitu SK Kerdau, SK Paya Ara dan SK Paya Taram di sini, baru-baru ini.

Turut hadir Pengerusi Gabungan Pelajar Melayu Semenanjung Pahang, Wan Emril Nizam Wan Embong dan Pengerusi Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung Kuala Kerdau, Abdul Rahman Rashid.

Beliau menyeru golongan muda di kawasan itu menjadi ahli bagi membolehkan segala perancangan membangunkan Kerdau dapat dilaksanakan dengan jayanya.
TAJUK-TAJUK BERITA LAIN:

No comments:

Post a Comment