Tuesday, February 19, 2013

pusat yg prihatin

ARKIB : 16/02/2013

84 peniaga Terminal Darul Makmur terima saguhati

Muhammad Saffian Ismail (dua dari kanan) menyerahkan wang RM2,000 kepada sebahagian peniaga berikutan premis mereka terpaksa ditutup selama sebulan pada majlis penyerahan bantuan kepada peniaga Terminal Makmur di Majlis Perbandaran Kuantan di Kuantan, semalam. - UTUSAN/AHMAD ZAKKI JILAN
KUANTAN 15 Feb. - Seramai 84 peniaga menerima saguhati RM2,000 setiap seorang berikutan premis perniagaan mereka terpaksa ditutup selama sebulan bagi memberi laluan kepada pembinaan Pusat Transformasi Bandar (UTC) Kuantan di Terminal Makmur di sini.
Setiausaha Kerajaan Negeri, Datuk Seri Muhammad Saffian Ismail berkata, saguhati itu diberikan oleh kerajaan Pusat kepada mereka yang terlibat dalam pembinaan UTC.
"Apabila siap, mereka dibenarkan berniaga semula di kedai yang diubah suai dan harga sewa dijangka seperti kadar sekarang," katanya pada sidang akhbar selepas majlis penyerahan tersebut di sini hari ini.
Beliau berharap peniaga di situ bersabar dan berjanji projek tersebut akan dapat disiapkan dalam tempoh sebulan.
"Saya telah berjumpa dengan kontraktor yang dipertanggungjawabkan dan mereka berjanji menyiapkan dalam tempoh tersebut.
"Mereka juga memaklumkan akan menjalankan kerja 24 jam sehari dengan 400 pekerja untuk setiap shif," katanya.
Dalam pada itu, katanya, UTC akan merangkumi 50 jabatan kerajaan dan 80 premis perniagaan yang akan beroperasi sehingga pukul 10 malam dan dibuka setiap hari termasuk cuti hujung minggu.

Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Pahang/20130216/wp_03/84-peniaga-Terminal-Darul-Makmur-terima-saguhati#ixzz2LL35ZKJi
© Utusan Melayu (M) Bhd

No comments:

Post a Comment