Thursday, February 14, 2013

bl1m belia bera

ARKIB : 14/02/2013

2,300 belia Bera mohon lesen motosikal BL1M

BERA 13 Feb. - Seramai 2,300 belia yang tinggal di sekitar daerah ini memohon untuk mendapatkan lesen memandu B2 menerusi program Bantuan Lesen 1Malaysia (BL1M).
Ketua Pemuda UMNO Bahagian Bera, Datuk Mohd. Azizan Che Omar berkata, menerusi program tersebut, Pergerakan Pemuda Bahagian itu turun padang bagi membantu dan memudahkan golongan terbabit mendapatkan lesen motosikal.
Katanya, berdasarkan sambutan tersebut membuktikan golongan terbabit yang selama ini menunggang motosikal tanpa lesen mempunyai hasrat untuk memohonnya tetapi atas faktor tertentu golongan itu mengambil sikap 'tidak kisah'.
''Kita tidak boleh memandang ringan risiko membawa motosikal tanpa lesen kerana jika terbabit dalam kemalangan ia bukan sahaja menyusahkan diri sendiri tetapi keluarga dan mangsa lain turut terbabit dalam kemalangan itu," katanya.
Beliau berkata demikian kepada pemberita bagi mewakili Ahli Parlimen Bera, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob merasmikan BL1M di Kompleks Rakan Muda Bera di sini semalam.
Menurutnya, lebih malang lagi jika terdapat mangsa lain yang turut terbabit dalam kemalangan itu meninggal dunia dan keluarga berkenaan bertindak menyaman pihak tertentu untuk menuntut ganti rugi.
Sehubungan itu, katanya, BL1M bukan sahaja memudahkan golongan belia mendapatkan lesen tetapi memberikan kesedaran kepada mereka supaya menunggang motosikal dengan cara yang selamat dan berhemah.

Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Pahang/20130214/wp_04/2300-belia-Bera-mohon-lesen-motosikal-BL1M#ixzz2Kw4a9NBW
© Utusan Melayu (M) Bhd

No comments:

Post a Comment